czwartek, 23 czerwca 2022

Kimono od kultowej polskiej marki


Pewnie zastanawiacie się o jakiej kultowej marce będzie dzisiaj mowa? Jednak zanim odpowiem na to pytanie zastanawia mnie, co w ogóle miałoby oznaczać określenie "kultowa marka"? Czy kultowa, oznaczać będzie modną markę, która szybko wyprzedaje swoje kolekcje, albo ma same mocno limitowane kolekcje, a może będzie to marka z wieloletnią tradycją, uznawana w wielu krajach lub nawet na Świecie? Pozostaje jeszcze kwestia indywidualnych preferencji i gustów (a przecież o nich się nie dyskutuje ;)) i tego co dla kogo znaczy określenie "kultowy". Dla jednych kultową marką będzie Adidas, dla innych Gucci, czy Louboutin, a dla osób ceniących slow life być może będzie to Risk Made in Warsaw (marka która odważnie mówi m.in. o homoseksualiźmie, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka). Podążając za tytułem dzisiejszego wpisu nasuwa się pytanie: 

Czy marka The Odder Side jest zatem kultowa? A jeśli tak, to dla kogo?

Kiedy kilka lat temu brałam udział w szkoleniach dot. marek modowych to właśnie ta marka była stale podawana za przykład i wszyscy życzyli nam - kursantom założenia takich marek modowych jak The Odder Side (w skrócie TOS). Wtedy o TOS tylko słyszałam (moja przyjaciółka się tam ubiera - lubi styl w jakim szyje ta marka, jakość tkanin i proste kroje). Ja nie miałam żadnej rzeczy od nich i chyba sądziłam, że nie do końca jest to styl jaki lubię. Jednak po dokładnym jej poznaniu okazało się, że z każdej kolekcji jest przynajmniej jedna rzecz którą bardzo chętnie bym założyła. 

The Odder Side (link do strony: https://theodderside.com/main-pol.html) to polska marka modowa założona w 2015 roku przez dwie przyjaciółki Justynę oraz Brygidę. Obecnie marka prowadzi sklep internetowy oraz sklepy stacjonarne w Polsce (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Chałupy) oraz za granicą - w Paryżu i Amsterdamie. Marka posiada rzecze fanów lub jak niektórzy uważają nawet "psycho-fanek", które za ciuchy z kolekcji TOS dałyby się niemal "pokroić". Skąd to wiemy? Na Facebooku prowadzona jest grupa modowa marki - założona przez jedną z fanek, na której można (o ile klika się szybciej niż myśli ;)) dokonać zakupu ubrań TOS z drugiej ręki, pokazać swoje zdjęcia w stylizacjach TOS, wymienić uwagami nt. marki itd. Ubrania wystawiane na sprzedaż na FB-kowej grupie znikają niekiedy w ciągu ułamków sekund, a ceny ubrań TOS w internecie często przewyższają pierwotną cenę z metki marki. Przykład: kultowa sukienka z gołymi plecami i biało czarnym wzorem nowa z metką w sklepach marki kosztowała ok. 400 PLN, a w momencie gdy na stronie marki ten model był już wyprzedany używane egzemplarze potrafią kosztować nawet 800-1000 PLN i do tego...na zakup tego modelu w tej cenie ustawia się ogromna kolejka chętnych i produkt jest sprzedany w ciągu kilku minut ( o ile nie kilkudziesięciu sekund). Na FB-kowej Grupie jakiś czas temu powstał kanon zasad i jedną z nich m.in. jest to, że ubrań marki TOS nie wolno sprzedawać na grupie w cenie przewyższającej wartość z metki, którą trzeba było zapłacić za produkt w sklepie marki. Moderatorki bardzo pilnują przestrzegania tych zasad. 

Styl marki The Odder Side to styl minimalistyczny, dość prosty, ponadczasowy, dominują naturalne tkaniny takie jak: wiskoza, bawełna, wełna, czy lyocell. Ubrania TOS wyróżniają kobiece, seksowne kroje oraz raczej jednokolorowa kolorystyka - printów i wzorów jest raczej mało, a jeśli występują to w jednokolorystycznej wersji. 

W mojej dzisiejszej stylizacji połączyłam bardzo uniwersalne elementy: białą, gładką bluzkę koszulową, niebieskie jeansy oraz czerwone kimono marki The Odder Side. Wyszedł taki codzienny look - dobry na wiele okazji. :) 

Moje kimono zakupiłam na Vinted, a pochodzi ono podobno z pierwszej kolekcji marki sprzed wielu lat. Udało mi się znaleźć egzemplarz w idealnym stanie - wyglądało jak nowe. Jeśli spytacie mnie co o nim sądzę? Jakość tkaniny i szycia kimona - pierwsza klasa! 

Co sądzicie o tej marce The Odder Side? Czy ubrania są warte swojej ceny? Czy wg Was może ona nosić miano "kultowej"? Dajcie znać w komentarzach :) 


Na zdjęciach mam na sobie:

Kimono | The Odder Side 
Koszula | Pausa (Monika Pausa)
Spodnie | H&M 
Baleriny | Wojas
Trencz | Reserved 
Torebka | Collar Me by Wysocka 
Kolczyki | Apart 
Kopertówka | Venezia 

2 komentarze:

  1. Piękna stylizacja. cudnie i
    . Radośnie
    Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zawsze, elegancko z klasą i bardzo kobieco.

    OdpowiedzUsuń