czwartek, 21 maja 2020

Czy crop top może być elegancki?


Pytanie za 100 punktów: Czy crop top może być elegancki? A tak w ogóle to co to jest crop top? 

Zacznijmy od początku. Crop top to krótsza wersja topu - bluzki na ramiączka lub na krótki rękaw, która odsłania brzuch. 

Crop top naturalnie będzie kojarzył nam się z okresem letnim, z plażowym strojem, czasem spędzonym na działce poza miastem, opalaniem się na tarasie lub scenicznym, nieco bardziej odważnym strojem dla gwiazd estrady ;)
Ostatnimi laty crop topy stały się jednym z gorących trendów na wybiegach, ale nie tylko tam. Zauważamy, że kobiety coraz śmielej sięgają po nie tworząc stylizacje już nie tylko przeznaczone na plażę, czy działkę za miastem. 

Obecnie kobiety noszą crop topy na: zakupy, wieczorne wyjście ze znajomymi, do teatru, na wielkie gale, a nawet...na własny ŚLUB! Naszym Babciom i Prababciom trudno byłoby w to uwierzyć. Tak, to pokazuje, jak bardzo czasy się zmieniły oraz jak bardzo moda stała się liberalna. 

Bardzo dobrze pamiętam, że mając kilkanaście lat, gdy mieszkałam jeszcze z Rodzicami w rodzinnym mieście podczas zakupów z Mamą miałam na sobie w sklepie właśnie taką krótką bluzkę - tzw. crop top. W pewnym momencie w sklepie poczułam dość mocne uderzenie w lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Gdy odwróciłam się aby zobaczyć co dzieje się za moimi plecami dostrzegłam, że to starsza Pani (już niestety Ś.P.) okładała mnie swoją drewnianą laską i wykrzykuje do mnie "Jak Ci nie wstyd, naga po ulicy chodzić", "Wstydź się". Ciężko zapomnieć taką scenę ze swojego dzieciństwa. :) Jeśli Ktoś z mojego rodzinnego miasta będzie czytał tę historię to z pewnością będzie wiedział o którą Panią chodzi. Nie każdy miał taką odwagę jak Ona. Zarówno wtedy jak i teraz uważam, że poniekąd ta Pani miała rację. Dla jej "rocznika" taki ubiór w miejscu publicznym był nie do pomyślenia. W pełni to rozumiem. 

Crop top, a ślub? 

Powiem Wam, że kiedy sama kilka lat temu zobaczyłam suknie ślubne (lub raczej zestawy ślubne, bo przecież suknia to nie jest) z crop topem w roli głównej byłam nieco zmieszana. Widzieliście to może? Zestaw ślubny tworzy: dłuuuuga spódnica, często z tiulem lub trenem oraz do tego - no właśnie...elegancki crop top, a czasem Panna Młoda do tego decyduje się na welon. 
I tu dochodzimy do pytania z tytułu wpisu: Czy crop top może być elegancki? 
Myślę, że gdyby była to debata na żywo mogłoby się wywiązać w tym momencie spore poruszenie. ;) 

Jeśli chcecie znać moje zdanie to uważam, że wszędzie dobrze byłoby zachować umiar i zdrowy rozsądek. Powiem to na przykładzie: Jeśli planujecie ślub cywilny w ciepłym kraju np. na plaży to zestaw crop top + spódnica wydaje się być super pomysłem pasującym zarówno do ciepłego klimatu jak i do scenerii. Ale jeśli planujecie ślub kościelny, Wasza rodzina jest bardzo konserwatywna, a na ślubie będzie dużo starszych osób pomysł z crop topem niekoniecznie musi być trafiony i być może warto wtedy pozostawić go na inne okazje. 

Crop top, a wiek? 

I teraz znów trudna kwestia: Do jakiego wieku wypada nosić crop top? Dajcie koniecznie znać co myślicie - jestem baaardzo ciekawa Waszej opinii. 

Osobiście uważam, że ciężko wyznaczyć granicę wieku do którego noszenie crop topu jest ok, a od którego roku życia już nie wypada go nosić. 

Dla części osób niezależnie od wieku w ogóle nie będzie to odpowiedni strój. Dlaczego? Część osób nie będzie czuła się w nich komfortowo - po prostu, będzie czuła się "za goło". Część osób nie będzie nosiła crop topów, ponieważ nie jest zadowolona ze swojej figury, część ponieważ nie wypada itd, itd...

Próbowałam przypomnieć sobie stylizacje z crop topami jakie pokazywałam na blogu i oprócz stylizacji typowo wakacyjnych (te pomijam w tym wpisie) znalazłam ich zaledwie trzy... (być może także z któregoś z powyższych powodów ;))

1. Letnia stylizacja z ołówkową spódnicą Simple i żółtym crop topem 


2. Stylizacja na przyjęcie weselne (jako gość) -> cały wpis znajdziesz tutaj


3. Letni strój wizytowy z crop topem od Pretty One -> cały wpis znajdziesz tutaj


Na stylizacji z crop topem od Pretty One (więcej informacji o tej marce znajdziecie w tym wpisie) chciałabym zatrzymać Waszą uwagę chwilę dłużej. Kiedy mierzyłam ten żółty komplet w przymierzalni obok ten sam zestaw tylko w kolorze ciemnogranatowym mierzyła Pani w wieku po 60-ce. Gdy zobaczyłam ją w tym komplecie oniemiałam z wrażenia - wyglądała genialnie. Była to Pani dbająca o kondycję fizyczną i w dobrej formie. Na moje oko rozmiar jaki miała na sobie mógł oscylować w okolicach 42. Można nosić crop top po 60-ce? A jednak! :) Na sukces złożyło się tu dodatkowo kilka kwestii: Spódnica w tym zestawie ma ekstremalnie wysoki stan oraz stosowną długość (za kolano). Crop top ma luźniejszy pudełkowy fason, krótki rękaw (a nie bezrękawnik), zerowy dekolt oraz jest na tyle długi, że gołego brzucha tak naprawdę niewiele widać. Wpis z tym zestawem pobił chyba wszystkie rekordy wejść na bloga i przez bardzo długi czas zajmował pierwsze miejsce na liście najchętniej odwiedzanych wpisów. To tylko potwierdza fakt, że tak dobrze skrojony komplet można nosić niezależnie od wieku. :)

Przekonałam Nieprzekonanych? ;)

Zapraszam Was teraz do obejrzenia sesji zdjęciowej w której jestem zakochana - delikatnej, kobiecej, pełnej kwiatów i oczywiście z tytułowym crop topem w roli głównej. 
W tym zestawieniu postawiłam na gładką, białą ołówkową spódnicę po to by podkreślić strojną górę - pudełkowy crop top w elegancki, wypukły, grubo tkany wzór. Pod bluzki z dużymi prześwitami polecam Wam elastyczne gładkie cieliste topy z modalu lub z cienkiej mikrofibry. Znajdziecie je m.in. w Intimissimi.

Jak Wam się podoba taki zestaw? Dajcie znać :) 

Serdeczne pozdrowienia,
Paulina 


 Na zdjęciach mam na sobie: 

crop top Mango 
spódnica H&M
podkoszulek Intimissimi 
buty Betty London
biżuteria hand made 

4 komentarze:

  1. Ja nie polecałabym trop top paniom o większych kształtach, bo nie wygląda to za dobrze. Ja mam większy brzuszek, więc nie czują potrzeby eksponowania go :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jeśli ktoś nie czuje się dobrze w takim stroju to lepiej postawić na coś innego,np. sukienke :) Ważne aby czuć się komfortowo i być sobą:) Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Nie może i ja taki strój uważam za niedopuszczalny na ślub. Jako panna młoda bym się obraziła.

    Ostatni model to coś pomiędzy bluzką/żakietem a crop topem, wariacja na temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Crop top i ślub to mocno kontrowersyjny temat. Zgadzam się, że zarówno w przypadku Panny Młodej jak i Gościa warto akurat na tą okazję bezpieczniej wybrać klasyczna opcję sukienki maxi lub koktajlowej. :)

      Usuń