niedziela, 17 października 2021

Magiczne wrzosowisko


W dzisiejszym wpisie wracam myślami do końcówki września, kwitnących wrzosów oraz pięknego niedzielnego wypadu za Warszawę do miejscowości Mostówka. Wydmy Lucynowsko-Mostowieckie, to miejsce, które dziś chciałam Wam pokazać. Obszar wydm, wpisany na listę Natura 2000 to jedno z największych wrzosowisk w Europie, jego powierzchnia przekracza aż 300 ha. Prawdę powiedziawszy, po dojeździe na miejsce i zobaczeniu ok. 70 samochodów moje oczekiwania co do tego miejsca spadły dość znacząco. Perspektywa oglądania wrzosów i natury w szalonym tłumie turystów to zdecydowanie nie moje klimaty. Po wejściu do lasu okazało się, że obszar wydm jest na tyle duży, że taka liczba osób totalnie się w nim gubi i w wielu miejscach byliśmy praktycznie sami lub mijaliśmy pojedyczne osoby [jak dobrze czasem dać szansę i nie zakładać od razu czarnego scenariusza ;]]. 

Kocham wrzosy. Co prawda w Mostówce trafiliśmy na końcówkę ich kwitnienia i choć ich kolor nie był już tak wyrazisty, to samo miejsce - pełne pięknych lasów, brzóz, sosen i wrzosowych zakątków oraz unoszący się intensywny zapach sosnowej żywicy sprawiły, że poczuliśmy magię tego miejsca i na pewno z ogromną przyjemnością wrócimy tu w przyszłym roku. 

Modowo do wrzosowego klimatu nie mogłam wybrać nic innego jak róż i fiolet. Sukienka, którą mam na sobie ma orientalny print w różowo-fioletowym kolorze. Dodatki - tu stety/niestety będę trochę powtarzająca się, bo oczywiście postawiłam na moje ukochane brązy. Ale, patrząc na to z drugiej strony, jakie lepsze dodatki mogłabym wybrać jesienią? ;) Tak więc mamy tu kapelusz z szerokim rondem, skórzana, zamszowa kurtka, szeroki pleciony pasek i długie muszkieterki. Trochę nawet zrobiło się country. ;) 

Chodząc po lesie napotkaliśmy na biały, drewniany domek, na widok którego poczułam się jak Czerwony Kapturek odwiedzający swoją Babcię. 

Odwiedzacie wrzosowiska, a może także znacie Mostówkę? Lubicie takie klimaty? A może znacie inne, godne polecenia wrzosowiska? Dajcie znać! :)

Paulina 


Na zdjęciach mam na sobie:
Sukienka/ pasek | vintage
Kurtka | Only 
Kapelusz | H&M Premium
Kozaki | Mango 
Torebka | Kulik

1 komentarz:

  1. Nigdy Pani nie zawodzi, stylizacje są zawsze idealne. Wygląda Pani przepięknie w tej sukience oraz zamszowej kurtce , kozakach i kapeluszu.

    OdpowiedzUsuń