czwartek, 2 sierpnia 2018

Summer is blue | sukienka vintage


Chcąc oderwać się od nowoczesnej, szybkiej mody sięgam po ubrania i dodatki w stylu vintage. To co je wyróżnia to oryginalne kroje, dobrej jakości tkaniny oraz niepowtarzalność egzemplarzy. Ubrania vintage możecie znaleźć w przeróżnych miejscach (więcej na ten temat pisałam w poście dostępnym tutaj - znajdziesz w nim adresy butików vintage, targów modowych oraz sklepów internetowych). Jeśli chodzi o modę vintage największą rolę odgrywają u mnie zdecydowanie targi modowe. Z kilku powodów: po pierwsze na targach wybór ubrań i dodatków vintage jest bardzo duży - wystawcy specjalnie przygotowują się do nich i przyjeżdżają z  pełnym asortymentem, po drugie rozmiarówka vintage jest trudna to ocenienia "na oko", można się tu bardzo pomylić. Po trzecie fasony ubrań to modele z dawnych lat. Aby ocenić, czy nam pasują najlepiej byłoby je przymierzyć, a taka możliwość jest na targach. Wisienką na torcie jest fantastyczna atmosfera, która panuje na targach vintage. :) 

Sukienkę ze zdjęcia znalazłam podczas jednej z tegorocznych edycji Targów Vintage w Kinie Luna w Warszawie. Sukienka została wykonana w 100% z bawełnianej tkaniny, przypominającej jasny, cienki denim. Wycięta "góra" ładnie wysmukla ramiona, odcięcie w pasie podkreśla talię, marszczenia ukrywają boczki, a zapięcie na guziczki wydłuża optycznie sylwetkę. Aby dodać trochę francuskiego sznytu na szyi przewiązałam długą, błękitną apaszkę. Letnia torba w paski, skórzane brązowe sandałki oraz miedziane kolczyki z błękitnymi koralikami dopełniają cały błękitny look. Błękitna jednolita sukienka może być bazą do wielu stylizacji. Poszalej natomiast z dodatkami. Dzisiaj mam dla Was pomysły na dwie stylizacje z błękitną sukienką. Pierwsza to uzupełnienie o dodatki współgrające z sukienką tj. odcienie błękitu oraz brązu o których pisałam powyżej, a druga to... ;) 


Na zdjęciach mam na sobie: 
Apaszka Lavard 
Kolczyki i bransoletki przywiezione z wakacji 
Torebka Atmosphere 
Sandałki skóra naturalna, przywiezione z wakacji


Pomysł na inne zestawienie z błękitną sukienką w tle to dodanie do niej dodatków w odcieniach różu. Zamszowe klapki z dużą kokardą w kolorze bladego różu, wykonana z naturalnego tworzywa torebka-kuferek oraz kolczyki-chwosty to 3 różowe elementy, które fajnie ją dopełniają. Jest lekko i wakacyjnie. Jeśli chodzi o kolczyki-chwosty obecnie na rynku jest ich bardzo dużo. Model ze zdjęć urzekł mnie tym, że jest lekki jak piórko i praktycznie nie wyczuwalny podczas chodzenia.  

Lubicie styl vintage i sukienki maxi? Dajcie znać, jak wyglądają Wasze ulubione vintage stylizacje na lato? :) 


Na zdjęciach mam na sobie:
Buty Mint & Berry (Zalando) 
Torebka secondhand 
Kolczyki Super-pharm 
Bransoletki przywiezione z wakacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz